niedziela, 16 października 2016

Z FORUM: Pomysł na akcesorium do Larka



Hej.
Jakiś czas temu wpadłem na pomysł zbudowania akcesorium do naszego Larka, który zamieniłby go w pełnoprawny, maleńki laptop.
Co oferowałoby to akcesorium:
- klawiatura QWERTY;
- dwa porty USB 2.0 + microUSB do ładowania baterii;
- wbudowany powerbank;
- opcjonalny dysk twardy;
- przełącznik między trybem OTG a standardowym USB;
- niestety, brak gładzika (tylko mysz USB/Bluetooth lub ekran dotykowy)

Części, które mam i które można wykorzystać:
- klawiatura ze starego futerału (sam futerał rozlazł się z powodu wilgoci. Sama klawiatura działa, również pod Windowsem);
- bateria 300mAh z zepsutego tabletu (sama bateria jest w pełni sprawna);
- elektronika z zepsutego powerbanka (uszkodzone ogniwo, elektronika jest OK);
- elektronika z obudowy na dysk przenośny Tracer 723 AL (nie wymaga dodatkowego zasilania, działa z naszym Larkiem);
- stary hub USB (myślę nad kupnem innego, gdyż ten, co mam ma bardzo niski transfer (1/10 USB 2.0);
- kable i przewody;

Co bym musiał zakupić:
- wtyczka i gniazdo USB;
- obudowa z drukarni 3D zrobiona za zamówienie;
- odpowiednie zawiasy;

Wstępne plany elektroniki:

Różnice względem wersji ostatecznej, to brak wyjścia HDMI, wbudowanych głośników z gniazdem Jack i inny powerbank;

Wstępne rendery urzadzenia:




W założeniu, ma to być hybryda.
Z tym akumulatorem nie wiem, czy to dobry pomysł. Pierwotnie chciałem wykorzystać swój powerbank (7500mAh), lecz podczas projektowania pod to obudowy, zamiast małego laptopa, wyszła mi powiększona i jeszcze grubsza wersja Pandory. (tablet w obudowie miałby ok. 5-6cm grubości).

A co do obudowy, myślałem nad zaprojektowaniem jej w SkechUp'ie i wysłaniu jej do drukarni. A co do dysku, bardzo dobrze z naszym larkiem współpracuje elektronika od kieszeni na dysk 2,5" firmy Tracer (link do strony MediaMarktu).
Zrobiłem testy tabletu z wpiętym dyskiem. Z włączonym wifi i bluetooth wytrzymał 100 minut (1%/min). Wspomagany powerbankiem już 270min.






Chciałem wam pokazać czego ja już używam na co dzień, lecz w wersji rozłożonej (jak klocki lego, ale minus tego rozwiązania to pełno kabli wokół). Nie mam takiego programu graficznego jak ty BaudelaireGaudi, utworzyłem to w paincie tak mniej więcej w realnych wymiarach odzwierciedlając rzeczywiste warunki na oko.

W moim projekcie chcę zamieścić:

-  zasilacz impulsowy 12 volt 2 amper (chociaż to jeszcze będzie weryfikowane czy nie trzeba będzie 3 lub nawet 4 amperowy tak dla spokojnej głowy i bez modyfikacji chłodzenia zasilacza, czyli pozostawiając pasywne). 

- dysk twardy HDD z przejściówką sata (0,5 do 1 amper)

- akumulator 12 volt + kontroler ładowania każdego ogniwa 18650 z osobna (1 amper)

- klawiaturka do tabletów

- hub usb

- wiatraczek 2400 obr/min. by tablet nie wchodził w tryb spowalniania

- przetwornica z 12 na 5 volt (2 amper)

Cały zestaw już dobrze przetestowany, ponieważ używam go na co dzień (jak jestem po za domem) jako części rozłożone,  (nie dotyczy ładowarki akumulatora 12 volt) ale przedstawiam w tej chwili jako pojedynczą bryłę o wymiarach:


dolna obudowa: 22 x 15 cm i grubość max 3,5 cm

górna obudowa (z tabletem) grubość max 2 cm z tymże nie byłaby to hybryda lecz tablet wkomponowany na stałe i ze ściągniętą tylną klapką uwzględniając chłodzenie wiatrakiem
Co jeszcze można by powiedzieć, to jest taki projekt nawet nie beta ale alfa, już widzę że do poprawki byłaby miejscówka przetwornicy (znajdzie się miejsce obok HUBa), ale to się okaże w rzeczywistości, bo nie wiem czy nie wpłynie to na zakłócenia pobliskiego gniazda słuchawkowego (bo co jak co ale dźwięk z tabletu jest czyściutki więc nie chciałbym wprowadzać jakichkolwiek smrodków), druga sprawa dysk HDD można by obrócić drugą stroną by był bliżej HUBa.

HUB ma jeszcze 2 porty USB w zapasie (2 pozostałe to dysk i klawiatura)

Hmmm ... Coś jeszcze ... o czymś zapomniałem, BaudelaireGaudi podpowiedz?





Też robiłem w Paincie.
Ja rozumiem ten plan, jakbyś przerabiał fizycznie tablet na małego, ceglastego laptopa.


#





(09-25-2016, 08:35 PM)BaudelaireGaudi napisał(a): Ja rozumiem ten plan, jakbyś przerabiał fizycznie tablet na małego, ceglastego laptopa.

Dokładnie tak, z tymże mierzyłem mojego laptopa, też ma 3 cm grubości dolnej części, i tego się raczej nie ominie, z powodu grubości dysku HDD i akumulatorów 18650 a  bryła jest z tego powodu bo tablet jest malutki ale jakby przymierzyć do laptopa to grubość jest identyczna, może 1 do 2 cm więcej górnej części gdyby mała to być wersja z chłodzeniem tylnej części tabletu (tutaj grubość można dopasować wybierając inny typ wentylatorka) ale ciaśniej się po prostu nie da chyba że na większej powierzchni i z innym akumulatorem a inny to litowo-polimerowy cienki szajs, czyli "chusteczka papierowa nawilżona jakimś preparatem o smrodku kleju polimerowego" - ja już wolę litowo-jonowowe ogniwa 18650 - te mają moc na długo  Big Grin

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy