poniedziałek, 23 lipca 2018

Moje stare telefony, które posiadałem

Kolejny temat o technice retro, chociaż nie tak całkiem retro bo czasy tradycyjnych telefonów to nie tak odległy moment z mojego życia. Ale z racji tego że mam ogromny sentyment do tych moich telefonów, nie mogłem też i o tym nie wspomnieć.



Oto moja lista tradycyjnych telefonów, które posiadałem i z którymi się zżyłem. Niestety nie mam oryginalnych fotek by wam to udowodnić, fotki znalazłem w google, szkoda bo w tamtych czasach nie miałem jeszcze aparatu cyfrowego, miałem jedynie kamerę VHS no i nie nagrywałem akurat tego co posiadałem w domu.

No to zaczynamy

Mój pierwszy telefon w życiu który dostałem w prezencie w 1999 roku to był włoski telefon
Telital GM 220 E

Dane techniczne:

 - pamiętam go do dzisiaj, to był wtedy wielki skok technologiczny dla mnie, cudo dzięki któremu można było się komunikować, niestety ceny w tamtych czasach w sieci Plus GSM, SIMPLUS były niewyobrażalne, 3 zł za minute połączenia w dzień, w nocy to było 30 gr za minute (bez naliczania sekundowego). Przypomnę że na dodatek w tamtych czasach wszystkie telefony miał blokady SIMLOCK czyli przejście do innej sieci było niemożliwe.
Był to telefon który miał akumulator NI-MH - chyba nie muszę wspominać jakie były z tego powodu wady. Był to prosty telefon wyłącznie do dzwonienia i SMS'owania, nie było tam żadnego internetu, zresztą o czym my mówimy w roku 1999. Miał natomiast coś za co bardzo go lubiłem, miał fajną wysuwaną antenkę, taki drucik, miałem się czym bawić, to było coś w stylu rekompensaty braku rozrywek i gierek  ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Mój kolejny telefon (w latach chyba 2002-2003) to:
Alcatel OT 301



archiwalna fotka: mój alcatel obok ogromnej motoroli, którą także posiadałem

Dane techniczne:

Działa w sieci IDEA POP. Był to już duży skok technologiczny, ze względu na to że ten telefonik był bardzo miniaturowy, mieścił się w dłoni, był bardzo malutki, no i miał coś czego nie miał poprzednik czyli INTERNET !!!! Oczywiście nie taki internet jak sobie wyobrażacie, w takich telefonach był to WAP - czyli "czarno biały internet" ( ͡° ͜ʖ ͡°) stronki wczytywały się tragicznie, prędkość marna, jakieś kilobajty obrazki? no były ale to wszystko to tylko jakieś czarne piksele

Oto jak wyglądał ówczesny internet mobilny WAP, no i te ceny, z tego co pamiętam 70 groszy za 10 kilobajtów danych 😲




Niestety lost tego mojego telefonika był smutny, bo jakieś mendy złodziejskie mi go zajumały  😓


A więc kolejnym telefonem był oczywiście że KRÓL TELEFONÓW
(używana) Nokia 3310 ( ͡° ͜ʖ ͡°) lata 2003-2004


Dane techniczne:


O telefonie chyba nie ma co dużo pisać, każdy wie co oferował 😀


Jednak dla mnie to było za mało, no i był to używany telefonik, dlatego w roku 2004 sprawiłem sobie kolejny
Motorola V2288








Dane techniczne:


to był kolejny technologiczny skok, miał naprawdę super radio FM - bardzo czuły odbiornik, dzięki któremu słuchałem w tamtych czasach najlepszych stacji radiowych, np. Planeta FM ze śląska 95.1 którą zlikwidowali dawno temu, ale to temat na inną okazję:

https://www.facebook.com/ChcemyPlanetyKatowice/
https://fmdx.pl/2014/06/rocznica-wylaczenia-radia-planeta/

Miał coś jeszcze, specjalny kondonik który się nakładało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
żeby lepiej trzymał się w rękach ( ͡° ͜ʖ ͡°) ja miałem ten niebieski 😁


Co ciekawe do telefonu tego akumulatorki to pewnego rodzaju "paluszki"



Inne telefony które posiadałem ja lub moja rodzina to między innymi:


Motorola m3788e - też super telefonik, ale ogromna cegła ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sagem myx-1
Sagem MW3020
Sagem my401X
Sony Ericsson T68i
Samsung e1200
LG A225 Brava - ten telefon mam do dzisiaj, jest to najnowszy telefon z tych tradycyjnych który miałem jako ostatni przed erą smartfonów











Niektóre z tych telefonów jeszcze posiadam, można było je obejrzeć na filmiku
PaCZaj Rupieciarz, mój stragan (p)różności:
https://www.youtube.com/watch?v=6OkkJZqnCjA






Zobacz inne tematy na forum dyskusyjnym:


Sieci komórkowe kiedyś a dziś

Tak Tak i Simplus - pamięta ktoś jeszcze?


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy