piątek, 17 marca 2017

Super zestaw tableto-laptop czyli Lark Ultimate 7i oraz peryferia

Jak już niektórzy z was wiedzą, ten tablet, od prawie półtora roku jest głównym aktorem w moich filmikach na kanale youtube. Po dziś dzień mimo że używam go już tyle czasu, działa wyśmienicie i ma się dobrze. Co więcej, powiem wam że nawet jeśli by uległ awarii, to z pewnością zakupię drugi taki sam.



W tym artykule chciałbym poruszyć całkiem inną sprawę, otóż chcę wam pokazać jaki zestaw posiadam, służy mi on jako mobilny komputer do bardzo wielu zadań, nie jest to jakaś stacja robocza w jednej części, jak to opisywali użytkownicy naszego forum:


Myślałem nad tym długo, jednak postanowiłem czegoś takiego nie projektować ponieważ wielkością i wyglądem przypominałby stary telewizor CRT 😂 Nie sposób tego zminiaturyzować.

A po za tym wszystkie części mogę używać jako odrębne moduły podłączanie do innych urządzeń i komputerów, lub układać z nich inne projekty dosłownie jak z klocków LEGO.

Są to to dziesiątki różnych elementów, które mogę sobie składać do woli, a w razie awarii jednej z nich wymieniam tylko dany element. Zobaczcie co ja w tej chwili posiadam:






Oto pełna lista elementów oraz ich cena, w podsumowaniu łączna cena całego zestawu:



* zasilacz impulsowy, 12 voltowy, 2 amper
część z demontażu, możecie użyć dowolnego zasilacza z podobnymi parametrami z dowolnego urządzenia, koszt to około 20 zł



* przetwornica regulowana 6 amperowa, którą już pokazywałem w jednym z filmików
koszt: 24 zł



* konwerter cyfrowo analogowy z HDMI na VGA
koszt: 40 zł



* przejściówka miniHDMI na HDMI, koszt: 9 zł


* konwerter VGA na RCA/S-VHS z menu OSD oparty na układzie AD722
koszt: 89 zł




* kontroler gamepad, koszt: 17 zł



Oczywiście w moim zestawie najważniejszą funkcję pełni dysk twardy 1 terabajt, na którym przechowuje wszystko co dla mnie  najważniejsze, dzięki specjalnej kompresji, mam na nim ogromną bazę multimedialną, oraz wszystkie niezbędne gry i programy.
* dysk twardy wifi/usb, koszt: 199 zł





Jako dysk dodatkowy, pełni tu funkcję
* dysk twardy usb toshiba canvio 1 tera, koszt: 220 zł




Z tym że dyski twarde w tych obudowach zamieniłem miejscami, dzięki czemu dysk 1 tera toshiba siedzi teraz we wnętrzu rutera wifi a dysk samsung momentus 500 giga siedzi w kieszeni usb 3.0 - zrobiłem tak ponieważ dysk WIFI służy również jako nośnik danych dla smartfona oraz jako przenośna stacja multimedialna dla innych osób 💪😊
zobacz filmik z wymianą dysku: https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=gn1iad5hT7c


* słuchawka bluetooth, 3 letnia (hipermarketowy noname), działa nadal, koszt: 20 zł



* odbiornik telewizji DVB-T Not Only TV Deluxe (LV5TDELUX) oparty o czip RTL2832U, pełni także rolę odbiornika SDR (kręciłem o tym również filmy na kanale), koszt: od 60 do 90 zł





* oczywiście cały mój zestaw posiada internet, czyli modem 3G (na razie starcza mi sieć 3G, po za domem nie oglądam youtuba więc nie potrzebuje modemu LTE) koszt około: 80 zł





* wszystko podłączane jest pod własnoręcznie wykonany hub USB oraz przejściówkę zasilającą tablet, ale jeśli ktoś chce kupić "gotowca" to koszt około:  10 zł



Jednym z najważniejszych a zarazem najdroższych elementów mojego zestawu jest ta super karta dźwiękowa
* Creative X-fi pro, koszt: 240 zł







* bezprzewodowa myszka, koszt 14 zł





* bezprzewodowa klawiatura pełnowymiarowa, koszt: 30 zł





* klawiatura mini USB, koszt: 20 zł





* podkładka pod mysz, koszt: 15 zł




Karta dźwiękowa napędza mi te super słuchawki firmy Philips, model SHP2500, których używam, uwaga, od ponad 10 lat, słuchawki te są tak wygrzane że dźwięk z nich jest całkowicie inny niż z tych samych, ale nowych (mam 2 pary, nowe nie działają tak świetnie jak te używane i wygrzane - potwierdzam w praktyce że tzw. grzanie to nie "efekt placebo")
koszt na ówczesne czasy to 99 zł, ostatnio są promocje i można było zakupić te słuchawki za 50 zł



* głośnik bluetooth 3 wat, koszt: 30 zł




Na sam koniec, najważniejsza sprawa to etui na tablet, do mojego zestawu nie wybrałem tradycyjnego etui z klawiaturą, gdyż takie są kiepskiej jakości, wybrałem natomiast etui z giętkiego materiału za 9 zł






I jak wam się podoba mój super zestaw tableto-laptopowy, mieszczący się w niewielkim plecaku lub torbie na laptopa?  😍









PODSUMOWANIE

Całkowity koszt zestawu zaprezentowanego na filmie to:
1545 zł

Koszt wszystkich peryferiów: około 1055 zł

Koszt dodatkowego 2 dysku twardego 240 zł
Kosz samego tabletu 250 zł (tyle ja płaciłem w 2015 roku)
Wszystkie ceny które ustaliłem, są cenami, na ten okres kiedy ja je kupowałem, obecnie wiele elementów jest o wiele tańszych 


Oczywiście w tym zestawie nie policzyłem innych peryferiów typu drukarko/skaner, monitor LCD czy napęd/nagrywarka CD/DVD - te także współpracują z tabletem lark. Warto wspomnieć że można go także rozbudować o kolejny 4 portowy HUB i łącznie posiadać aż 8 wyjść USB, działa sprawdzałem w praktyce, lecz może być problem z zasilaczem, warto wówczas zaopatrzyć się w zasilacz 3 amperowy!

Sami pomyślcie czy się opłaca kupować zintegrowany laptop, komputer stacjonarny czy lepiej zakupić wszystkie te elementy osobno i mieć całkowitą kontrolę nad tym co i jak i z czym będzie używane. 😉



Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy