niedziela, 8 marca 2020

PYTANIA OD CZYTELNIKÓW: 7 giga pamięci na tablecie lark (czyli tylko połowa) czy już po nim?

Coraz więcej dostaję takich pytań na moją skrzynkę mail i nie tylko. Chodzi o przypadki zniknięcia połowy pamięci na dyskach w tabletach lark, muszę przyznać że póki mnie to nie dotknie to niestety nie będę mógł zbadać tego fenomenu sam osobiście. Bo tylko tak mógłbym zbadać te przypadłość. Jednak do tej pory mi się to nie zdarzyło a na swoim tablecie lark wiele razy już przeinstalowywałem system i nic z dyskiem się nie działo.




Oto kolejne pytanie ostatnio do mnie przesłane




Bardzo prawdopodobne że dysk w tablecie opiera się na dwóch kościach pamięci i być może jest tak że jedna nich pada i pozostaje nam tylko 7 giga pamięci ale to są tylko moje przypuszczenia, ponieważ trudno rozpoznać czy za pamięć dysku odpowiada 1 kość oraz 2 kości RAM czy jest na odwrót.


Oto te kości, która jest pamięcią RAM a która dyskiem? na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło że te samsunga to RAM ale czy aby na pewno?



Ciężko jest mi to dokładnie zbadać, nie mając w rękach egzemplarza z taką usterką, jeśli kiedykolwiek wydarzyłaby się podobna sytuacja w moim to na pewno poruszę ten temat na łamach portalu, oraz sam będę próbował przeanalizować oraz próbować naprawić ten dziwny problem.

W tej chwili ciężko określić czy jest to fizyczne uszkodzenie pamięci (coraz częściej zgłaszane przez użytkowników) i czy da radę to naprawić (prze-partycjonować dysk na nowo) programami do tego przygotowanymi typu "minitooll partition wizzard" uruchomionymi z dysku ratunkowego USB (dostępny do pobrania w naszym serwisie) lub gparted, lub jakaś dystrybucja linuxa, którą można by uruchomić z pendrive i spróbować naprawić dysk programowo.

Czy może jest to już fizyczne uszkodzenie pamięci (akurat jej "połówki" za każdym razem)


Zapraszam do pisania również w komentarzach pod tym tematem


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy