sobota, 6 kwietnia 2019

Bezprzewodowa kamera, zasięg prawie pół kilometra!

Bezprzewodowa kamera na zasięg pół kilometra, sam jestem w szoku że taki malutki nadajniczek potrafi tak siać sygnałem, no ale cóż to jest porządna stara technologia czyli sygnał analogowy, "cyfra" wysiadła by po kilkudziesięciu metrach.

Nadajnik pracuje na pasmie 2,4 Ghz czyli na paśmie na którym pracują również rutery WIFI



Dziś robiłem kolejne testy kamerki, którą wam zaprezentowałem a raczej tego nadajniczka i zasięg wyniósł ponad 600 metrów, jestem normalnie w szoku 😳 dalej nie mam możliwości testów w tym terenie gdzie mieszkam, bo nie mam takich otwartych przestrzeni a tylko przy takich działa nadajnik (anteny muszą się widzieć) 😀 Musiałem poprosić 2 osobę gdyż musiałem się oddalić na bardzo sporą odległość. 😲 W zamiarze ten sprzęcik miał służyć jako bezprzewodowa kamera do samochodu 😅 - system cofania 🚗🚌 czyli nie więcej jak 10 metrów (jeśli ktoś ma autobus czy ciężarówkę) a okazuje się że na otwartej przestrzeni i bez przeszkód sygnał dolatuje niesamowicie daleko, nadajnik pracuje na częstotliwości 2,4 GHz czyli na tej samej co rutery WI-FI i ma taką samą LEGALNĄ moc czyli jakieś 100 mW ale jest to technika analogowa więc sygnał niesamowicie daleko jest możliwy do odebrania 😍 zupełnie jak nazwa sieci WIFI z rutera też sięga daleko lecz nie jest do użytku sygnał cyfrowy (nie złapiesz internetu), w analogu jest inaczej to super stara technologia ☺️ kiedyś to było ... ja pamiętam że z telewizją analogową było tak samo, nawet jeśli sygnał był bardzo słaby to dalej można było oglądać, w przypadku cyfry każde zakłócenie to zrywanie obrazu lub "czarna rozpacz" na ekranie 😌 To dlatego w modelarstwie także używa się analogowych sygnałów do przesyłania obrazu z pokładu samolocików czy dronów. 😎 bo zerwanie sygnału to w najgorszym przypadku jakieś lekkie zakłócenia, paski czy groszek na ekranie które trwa milsekundy.



Ostateczny zasięg tej kamery to jakieś 640 metrów, dalsza odległość to już coraz większe zakłócenia, przy 1 kilometrze widać już tylko straszne zakłócenia i strzępki sygnału.
















A taka kamerka będzie podpięta do tego zestawu:








Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy