wtorek, 14 stycznia 2020

Tani i dobry smartwatch: pomiar ciśnienia, tętna, natlenienia krwi, krokomierz, kalorie

Dość długo zastanawiałem się jaki smartwatch lub smartband wybrać, moje wymagania były naprawdę spore i niestety żadne urządzenie mi tak do końca nie pasowało, miałem nawet w planach zakupić 2 oddzielne urządzenia ponieważ w jednym tanim urządzeniu nie ma tylu opcji ilu oczekiwałem.



Chciałem zakupić 2 urządzenia, jedno to miał być bardzo znany smartwatch DZ09, oczywiście podróba za jakieś 30 zł, jednak ostatecznie zrezygnowałem z tego pomysłu, ponieważ mam spore obawy o akumulator, jednak to urządzenie to już mini smartfon procek mediatek około 500 MHz oraz telefon GSM (posiada gniazdo na karty SD oraz microSIM), a akumulator o pojemności 300 mAh to po prostu jakieś jaja i z deklarowanych 24 godzin działania, podejrzewam że fizycznie działał by może przez parę godzin dziennie, więc to nie miało sensu nawet za te 30 zł

Chciałem przetestować to urządzenie jako samodzielny telefon oraz jak działają na nim aplikacje dodatkowe w formacie .VXP np. facebook niestety nie miałem 100 % pewności czy na podróbie także one będą funkcjonowały tak jak na oryginale za ponad 100 zł więc ostatecznie zrezygnowałem z tego fajnego gadżetu ale bez sensu, jeśli miałby działać jedynie przez parę godzin dziennie.




Ostatecznie postanowiłem że zakupię tylko jedno urządzenie czyli smartband, głównie do odbierania powiadomień (wibracje) czy pomiaru pulsu i przebytego dystansu i jako zegarek - w tych opcjach sprawdził się wyśmienicie.

Także nad nim długo myślałem i wybierałem wśród różnych marek, także miałem na oku ten od xiaomi (MI band), lecz postanowiłem że może jest jeszcze jakaś inna lepsza i tańsza alternatywa i na szczęście znalazłem coś naprawdę dobrego i taniego. Za około 30 zł mam pełnoprawną opaskę smartband.



Tracer Libra S5

Oto co posiada ta opaska:

  • zegar
  • krokomierz
  • przebyte kilometry
  • mierzenie pulsu (bardzo realny) 
  • mierzenie ciśnienia (atrapa, rzadko jest realny pomiar)
  • mierzenie natlenienia krwi
  • powiadomienia o połączeniach, nazwy kontaktów, treść sms, treść wiadomości z messenger
  • mocne wibracje, mocne szarpnięcie za nadgarstek na pewno nic się nie przegapi

Aplikacja do obsługi smartbanda to Lefun Health:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tjd.tjdmainS2


Prezentuje ona bardzo dokładne wykresy dziennie, miesięczne i roczne:





ZALETY:


BARDZO DOKŁADNIE MIERZY KROKI I KILOMETRY

Tracer Libra S5 bardzo dokładnie liczy kroki i kilometry, nie reaguje na wirtualne ruchy ręką w miejscu lecz jedynie przy faktycznych krokach, także nie oszukamy nikogo nawet siebie  😄
Może działać bez udziału smartfona, lecz jeśli chcemy zapisać wyniki to musimy już synchronizować przez bluetooth, tak samo godzinę synchronizujemy przez bluetooth ze smartfonem, ponieważ ręcznie nie da się jej ustawić, smartband ma tylko 1 przycisk dotykowy, który reaguje na krótkie dotknięcia - zmienia opcje, lub długie wejście do szczegółów danej opcji lub przy opcji ON długie przyciśnięcie to włącz i wyłącz.


AKUMULATOR TRZYMA NAPRAWDĘ DŁUGO

Bałem się o akumulator, jednak opaska to już nie jest mini smartfon lecz elektronika która o wiele mniej pobiera energii i tak też się stało, trafiłem idealnie, ten smartband potrafi działać nawet tydzień przy 1 naładowaniu i znikomym mierzeniu pulsu i ciśnienia.


PASEK TRZYMA SIĘ MOCNO

Miałem obawy czy schowanie wtyczki USB do ładowania pod paskiem to dobry pomysł i czy opaska po prostu nie spadnie, ale ten pasek naprawdę mocno się trzyma i nawet ciężko zdjąć ją aby naładować smartband




WADY:

POMIAR CIŚNIENIA TO ATRAPA

Niestety jak zobaczymy na poniższym filmiku, pomiar ciśnienia, to tak naprawdę zabawka, i tak niestety jest we wszystkich smartbandach, które posiadają tę opcję i próbują mierzyć ciśnienie na podstawie czujnika optycznego, miałem nadzieję że jednak będzie ona mierzyła ciśnienie realnie i że problem złych pomiarów to po prostu problem ze złą obsługą urządzeń przez samych użytkowników, ale niestety nawet dokładne ustawienie czujnika pod żyłą oraz przy mierzeniu na wysokości serca nie zmierzy dokładnie lecz co najwyżej poda przybliżone wyniki ciśnienia weryfikując to nawet z profesjonalnym ciśnieniomierzem u lekarza ale naprawdę trzeba się natrudzić by dobrze ustawić smartband na nadgarstku by te pomiary były choć przybliżone do realnych.


Aktualizacja:
Uwaga, odkryłem że jeśli mierzy się ciśnienie poprzez aplikację (należy połączyć się przez bluetooth ze smartfonem), w której wpisało się parametry swojego ciała, typu wzrost, wiek oraz wagę to pomiary "ciśnienia się ustabilizują" i są o wiele bardziej przybliżone do tych realnych. Pomiary należy wykonywać mają nadgarstek na wysokości serca i mieć rękę przez cały czas pomiaru całkowicie nieruchomo.


















Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy