poniedziałek, 2 stycznia 2023

PREMIERA SupeRoweR wersja 4.10 (styczeń 2023)

Najnowsza wersja projektu SupeRoweR wersja 4.10 czyli rowero-motora. W roku 2023 projekt ten jest w całości projektem docelowym w pełni użytkowym co to znaczy? Oznacza to że zarówno deska rozdzielcza (komputer pokładowy) jak i nowa skrzynka elektryczna (powerbank) są wersjami ostatecznymi dopuszczone do codziennego użytku. Wersje testowe różnych komponentów dobiegły końca, nauka na doświadczeniach i błędach doprowadziła do obecnego kształtu całego pojazdu, ich wygląd oraz ogólne działanie nie będzie już przebudowywane. Nie oznacza to jednak końca rozwoju projektu będą lekkie modyfikacje lecz wygląd ogólny będzie już końcowym a pojazd normalnym pojazdem użytkowym do codziennych jazd po polskich drogach i bezdrożach.






Lista zmian i nowości:



  • Nowe logo i nowy design, nowe tatuaże na rowerze








  • Nowe wykończenia chromowe kierownicy



  • Nowa skrzynka elektryczna, "Powerbank V.3" - całkowicie przebudowany system ładowania i zasilania, o wiele łatwiejszy i bardziej intuicyjny w obsłudze 8 ogniw głównych (3 ogniwa to zasilanie główne 12 volt, 3 ogniwa ładowanie 4,2 volt, 1 ogniwo to zasilanie wideorejestratorów, 1 ogniwo to rezerwa - można podmieniać na jakieś inne dodatkowe ogniwa 18650) i oddzielny przenośny powerbank usb do smartfona. system ładowania naprzemienny - ładowanie solar + prądnica dowolność przekierowania ładowania na dowolne ogniwa lub na dowolne urządzenie. Cała obsługa polega na wyjmowaniu ogniw (dodane uszka do łatwego wyjmowania) z koszyków jak paluszki do pilota i przekładaniu ich w odpowiednie miejsca, czyli: rozładowane w miejsce do ładowania a naładowane do miejsca rozładowania, itd.










Zasada działania etui z przyciskami sterującymi oraz skrzynki elektrycznej:





  • Zespolone zasilanie obydwu wideorejestratorów (tylny i przedni) dobudowane zasilanie do tylnej kamery wideorejestratora z odczepianą wtyczką i przejściówką akumulatora wprost do kamerki (obydwie kamery są zasilane bezpośrednio ze skrzynki elektrycznej z ogniwa 18650 oraz opcjonalnie ładowane na bieżąco z prądnicy w trakcie jazdy)



  • Ułatwienie ładowania smartfona, przenośny powerbank USB możliwy do szybkiego umieszczenia w skrzynce elektrycznej - przedłużacz USB ze skrzynki zasilającej do deski rozdzielczej a w skrzynce rozdzielczej łatwy montaż i demontaż (sztywna szybkozłączka USB) dodatkowego przenośnego powerbanka usb, możliwość ładowania tego powerbanka z prądnicy lub z solara na kufrze


  • Przebudowa systemu ładowania z zasilacza - łatwiejsze podczepianie ładowarki  - całe ładowanie oparte o jedną ładowarkę 12 volt 3 amper lub bezpośrednio z prądnicy, podczas ładowania z zasilacza prądnica automatycznie jest odłączana (specjalna wtyczka), wszystkie ogniwa, kamerki, licznik TPMS ładowane jednocześnie w tym samym czasie w trybie szybkim do 3 godzin max
  • Przebudowany tachometr, obrotomierz, licznik motogodzin - etui z przyciskami sterującymi oraz bateryjką na zewnątrz deski rozdzielczej ułatwiające wymianę baterii oraz sterowanie ustawieniami


  • Przebudowany od podstaw przełącznik zespolony przy kierownicy (migacze, światło itp.)


  • Przebudowa podświetlenia elementów deski rozdzielczej, lepsze i wyraźniejsze podświetlenie, (tachometr ma aż 2 ledy), dodatkowe podświetlenie termometru głowicy silnika (podświetlenie opcjonalne na przycisk, wykorzystanie rezerwy w etui sterującym) termometr głowicy to drugi termometr opcjonalny, który służy za dodatkowy termometr silnika, dokładniejszy do 300 stopni, nie wymaga on ciągłej pracy a jedynie podczas przerw na ochłodnięcie silnika
  • Przebudowany przełącznik świateł, reflektora głównego, różne rodzaje oświetlenia, 3 moce oraz 2 rodzaje oświetlenia, słabsze 6 ledowe, węższa wiązka światła (jako dzienne, postojowe, energooszczędne) lub pełne 18 ledowe (czyli mijania lub długie przy pełnej mocy). Oszczędność obejmuje reflektor przedni, tylny (tylny także zmniejsza jasność) oraz podświetlenie elementów deski rozdzielczej, pobór łączny max 100 mA)
tryb oszczędny 6 LED (światła do jazdy dziennej)


tryb normalny 18 LED (światła mijania)



tryb pełnej mocy (światła długie, przeciwmgielne)





  • Przebudowany lokalizator GPS - większa pojemność akumulatorka podtrzymującego zasilanie, zamaskowany całkowicie przed oczami złodzieja, możliwość automatycznego startu po przekręcaniu kluczyka w stacyjce aktywacji autoalarmu bądź uruchomienie go niezależnie z akumulatorka wbudowanego (akumulatorek dość dużej pojemności, nie mieszczący się w gpsie) lub uruchomienie go w trybie zarówno aktywacji kluczykiem jak i doładowywania akumulatorka


  • Kapitalny remont mechaniki i silnika, nowe uszczelki, nowa inna świeca zapłonowa (jaka jest obecnie to tajemnica) kalibracja magneto, czyszczenie tłumika i wszystkich elementów z nagaru, poprawki mechaniczne, poprawka w gaźniku, przeczyszczenie dyszy, nowe linki, naprawa sprzęgła


  • Zmiana dawki oleju do paliwa (obecna mieszanka to tajemnica)
  • Przebudowa plomby korka paliwa - łatwiejsze i szybsze zamykanie
  • Wymiana potencjalnie niebezpiecznego kranika benzyny na inny typ
  • Prosty tempomat oparty na mechanizmie elektrycznym przekładniowym doczepianym pod gaźnik - sterowanie elektryczne przepustnicą poprzez przyciski przy kierownicy (w przyszłości rozwój tego elementu o sterowanie arduino, GPS, czujniki odległości, itp.)

Test elektrycznej przepustnicy




Zdjęcia Styczeń 2023





























Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy