By perpetum mobile czyli maszyna która działa ZAWSZE tylko po jednorazowym wprawieniu w ruch zadziałała musi tutaj zachodzić zasada sprawności większej niż 100 % która by mogła tą maszynę napędzać samą siebie - tak na prosty chłopski rozum można to opisać, ale jak takie coś wykonać by maszyna napędzała samą siebie a może i przy okazji produkowała prąd za darmo ZAWSZE? To może są marzenia cywilizacji, a może faktycznie jest takie coś do zrobienia, lecz jest w jakiś sposób blokowane?
Temat perpetum mobile poruszał już nawet Adam Savage, czyli jeden z głównych prowadzących programu Pogromcy mitów discovery channel, jego film o pewnym wynalazku DREADCO można obejrzeć tutaj:
Konstruktor-amator wynalazł i opatentował przekładnię o sprawności większej niż 100 procent! Eksperci w to nie wierzą… - czytamy w Pulsie Biznesu
Marek Terelak zaangażował się w prace nad skonstruowaną przez Jerzego Żbikowskiego, wynalazcę amatora z Zielonej Góry, przekładnią ponad półtorej dekady temu. Od 12 lat maja wsparcie finansowe przedsiębiorcy i inwestora - Jana Mroczki.
Konstrukcja przekładni jest nowatorska i nad jej udoskonaleniem pracujemy od lat. Jej fundamentem jest zrównanie prędkości obrotowych kół o różnych promieniach. To daje efekty, które są, delikatnie mówiąc, niespodziewane. Przekładnia jest już opatentowana w Unii Europejskiej, USA, Chinach i Indiach — mówi Marek Terelak.
Podczas prezentacji przekładni w redakcji „Pulsu Biznesu” twórcy zaskakują informacją:
W pewnych zakresach przekładnia wykazuje sprawność powyżej 100 proc. Gdy o tym mówimy, większość ośrodków badawczych, w których chcemy przeprowadzać testy, natychmiast przerywa rozmowy — mówi Marek Terelak.
Jak mówią prawa fizyki: sprawność powyżej 100 proc. nie jest możliwa. Zgodnie z zasadą zachowania energii: maszyna nie może wyprodukować więcej energii, niż użyto do jej napędzenia.
Tymczasem twórcy przekładni są przekonani, że dokonali przełomu, na który świat powinien się przygotować - odkryli perpetuum mobile poszukiwane od wieków.
Doszliśmy do wniosku, że to już ten moment, gdy sprawę przekładni warto nagłośnić. Zaczęliśmy kontaktować się z dużymi firmami przemysłowymi i producentami samochodów, szukamy kogoś, kto mógłby wdrożyć przekładnię w praktyce — mówi Jan Mroczka.
Nie ustają również w wierze wbrew prawom fizyki:
Mamy urządzenie, które wytwarza więcej energii, niż samo pobiera. Tak, na pierwszy rzut oka zaprzecza to prawom fizyki, ale — powiem prowokacyjnie — co mnie obchodzi, dlaczego to działa? Efekt jest, jaki jest. Jeśli ktoś chce go zakwestionować, to zapraszam do przebadania przekładni — mówi Marek Terelak.
Przekładnia Żbikowskiego - czym jest?
Siostrzeniec Tesli zeznał, że gdy udał się do jego pokoju, nie było w nim już ważnych zapisków wynalazcy i jego czarnego zeszytu. Następnie wszystkie rzeczy Nikoli zostały też skonfiskowane. To stało się powodem powstania wielu teorii spiskowych na temat nieznanych dotąd wynalazków Tesli. Pogrzeb odbył się 12 stycznia 1943 r. Aktualnie urna z jego prochami znajduje się w muzeum w Belgradzie.
Historia genialnego wynalazku zaczyna się pod koniec lat 90. spektakularnym pokazem, podczas którego – w obecności tysiąca widzów – rozpędzony Fiat 126 p z prędkością 40 km/h uderza w przeszkodę. Wbrew przewidywaniom jednak, samochód nawet nie zostaje draśnięty, a prowadzący go kierowca rajdowy bez szwanku wychodzi z tej próby. Informacja o nietypowym teście obiega świat, a przed Lucjanem Łągiewką, konstruktorem-samoukiem, otwierają się wrota do ogromnej kariery. Jednak pojawiają się coraz to nowe przeszkody… Rewolucyjny wynalazek Polaka, który mógł podbić świat. Jednak w Polsce natrafił na mur obojętności, a jego pomysł przejęli oficerowie WSI…