poniedziałek, 16 lipca 2018

Moje stanowisko audio-video na przełomie kilkunastu lat

Oto kilka fotek prezentujących zmiany jakie zachodziły na przełomie kilkunastu lat na moim stanowisku komputerowym-audio-video służącym głównie jako studio do tworzenia, przetwarzania, montażu i nagrywania obrazu oraz dźwięku także w erze analogowej. Fotki są dokładnie opisane, niektóre mają styl taki bardziej artystyczny 😏 







Na sam początek oczywiście nasz główny bohater czyli porcelanowa skarbonka świnka peppa ( ͡° ͜ʖ ͡°) to między innymi dzięki niej wpadłem na pomysł nazwy kanału, dlaczego? wystarczy spojrzeć w jej wielkie oczyska żeby od razu zakrzyczeć "co się paCZysz ?!"    ¯\_(ツ)_/¯




Jedziemy dalej ....




Wersja mojego stanowiska z roku 2015, na zdjęciu laptop Lenovo B590 - na którym wyprodukowałem większość filmów aż do roku 2017, na zdjęciu także monitor pomocniczy służący do podglądu sklejanych filmów oraz tablet lark i smartfon samsung jako dodatkowe pomoce, podglądy także przy transmisjach live




A tutaj najnowsza wersja mojego stanowiska z roku 2018, na zdjęciach 2 monitory 4:3 i 16:9, słuchawki Pioneer, i pełne oprzyrządowanie gamingowe wraz kartą dźwiękową creative X-FI





Płyta główna najnowszego komputera:



Obudowa:



To mój poprzedni laptop, CompaQ Armada E500, służył głównie jako przenośne narzędzie pomocnicze do pracy:



to już z kolei tablet Lark Ultimate 7i, który każdy wierny czytelnik tej strony doskonale zna😀 




Stara wersja nowego stanowiska, na fotkach stare monitory 4:3, oraz sprzęt do nagrywania, aparat Canon SX510 HS, kmerka SJ4060 oraz analogowa kamera Panasonic:





Stare stanowisko komputerowe na fotkach stary monitor BenQ oraz komputer z prockiem intel pentium 2 GHz, służył do robienia filmów w max rozdzielczości 576p oraz do przetwarzania analogowych nagrań przy pomocy videograbbera z widocznego pod monitorem magnetowidu 6 głowicowego, stereo, po prawej wyżej wspomniany laptop a dalej luneta do podglądania sąsiadów
 ( ͡° ͜ʖ ͡°)





Mój zestaw do analogowo-cyfrowego montażu i rippingu nagrań video na fotce 2 magnetowidy VHS oraz cyfrowa nagrywarka DVD, na samym dole porządnej klasy magnetowid Sharp DV-NC 55, o 3 prędkościach SP, LP i EP - nagrywa do 12 godzin video na kasecie 240, z turbo przewijaniem, najlepszej klasy magnetowid stereo jaki kiedykolwiek posiadałem, nagrania wychodziły przecudownie, cały zestaw służył do masowego montowania filmów i przetwarzaniach z VHS na postać cyfrową DVD




Stary laptop CompaQ Armada, w oddali kwiatuszek 😊 







2 magnetowid:




Nowa wersja stanowiska ale ze starymi monitorami, kamera analog, statyw, tablet lark:







A teraz przedstawiam naprawdę analogowe perełki sprzed ponad 10 lat, od góry: magnetowid, nagrywarka DVD, magnetofon Technics - spod którego wychodziły niesamowicie porządne nagrania na zwykłych kasetach magnetofonowych (bez różnicy czy to były kaset chromo czy żelazowe, z każdym sprzęt doskonale sobie radzić dzięki elektrycznej głowicy kasującej oraz mnóstwom różnych dodatków), zupełnie jak z wytwórni audio, poniżej wzmacniacz Philips oraz moja specjalna konstrukcja mieszacza audio:




Kamera analogowa na której nagrywałem bardzo wiele produkcji analogowych, przebyła naprawdę wiele wycieczek w swoim etui 😁 




A tu przy okazji taka ciekawostka, moja kolejna perełka, konsola play station 1, oj grało się grało 😁 





Kamera Panasonic RX67, analog VHS-C





Płyta główna najnowszego komputera:

























Okablowanie monitoro-telewizora, analog, cyfra, RCA, HDMI, SCART, VGA, Composite Video,








Przejściówka HDMI na VGA:





Tablet Lark, w tle laptop lenovo:






Tablet jako przenośne studio do nadawania na youtube przez "OBS studio" + modem GSM:





Powietrzny zestaw do nagrywania, dron syma x8c + kamera tracer sj4060:






Pozostałe okablowanie:








Najnowszy wygląd stanowiska:














A tak zaczynałem przygodę z youtube, laptop lenovo B590:





Moja wcześniejsza cyfrowa kamera, Sony, nagrywała na mini płytki DVD:





Późniejsze kamerki, Canon fullHD oraz Tracer fullHD 60 fps:




Na sam koniec ostatnia już perełka, moduł kamerki analogowej z lat 90'tych, sorry za wygląd ale była zabezpieczona klejem na gorąco:






Miałem jeszcze o wiele więcej innego sprzętu, ale to co najważniejsze i związane głównie ze studiem, już wam pokazałem.


😁 

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy