środa, 15 maja 2019

Czyszczenie i modernizacja komputera po roku użytkowania

Jestem bardzo zadowolony z mojego komputera, którego składałem ponad rok temu, całkowicie starcza na moje potrzeby, można na nim składać i renderować filmy, oglądać youtube,grać w gry nawet te nowsze, dla mnie nieistotny jest jakiś wyścig za FPS'sami w grach, dla mnie wystarczy jeśli gra się uruchamia i da się zagrać na przyzwoitym poziomie od 30 do 60 fps 😉





Mój komputer, specyfikacja, film ze składania oraz fotki:





Co zostało zrobione?

Przede wszystkim komputer został rozebrany na elementy pierwsze i przeczyszczony z kurzu który się zebrał po roku używania, także we wnętrzu zasilacza.



Tak wygląda zasilacz CHIEFTEC GPA-400S8 400W 80+ od środka:










Pusta obudowa:





Procesor AMD A6 6400 z boxowym radiatorem (po roku fabryczna pasta termo przewodząca po prostu "wyparowała" a resztki były zaschnięte) radiator został dokładnie oczyszczony alkoholem i ściereczką






To samo zrobiłem z płytą główną i radiatorem chipsetu - tam także pasta była zaschnięta







Nałożyłem nową pastę





Rozebrałem też radiator karty graficznej, tutaj pasta była w porządku, lekko ją tylko "poprawiłem", cała karta też wymagała przeczyszczenia.








Dokonałem też nowej aranżacji wnętrza, ponieważ zasilacz nie posiadał żadnej otoczki przewodów, wykonałem ją sam z taśm izolacyjnych o kolorystyce całej obudowy i innych podzespołów czyli czarne i czerwone. Teraz wygląda to o wiele lepiej niż przy pierwszym składaniu komputera, robiłem co mogłem i koszt tej minimalnej aranżacji wyniósł mnie parę złotych, koszt taśm oraz trytytek 😄






Kabel od portu COM nie wyciągałem na zewnątrz obudowy ponieważ prawie w ogóle nie będę go używał, więc pozostawiam go przyczepiony wewnątrz obudowy by w razie potrzeby otworzyć tylko obudowę i podczepić się jeśli będzie taka potrzeba




Aranżacja okablowania dysków




Tutaj przy okazji widać nowe rusztowanie na wiatrak pomocniczy (wiatrak ze starego zasilacza komputerowego, jest bardzo cichy, na 12 volt), który chłodzi kartę graficzną i ogólnie poprawia wentylację całej obudowy





Dołożyłem też w końcu więcej pamięci RAM choć jak na moje potrzeby to zbędny luksus, ponieważ 4 GIGA było wystarczająco nawet do gier, 8 giga natomiast to już naprawdę bardzo dużo i ze sporym zapasem na przyszłość, głównie tutaj chodziło mi o poprawę wydajności poprzez zastosowanie 2 kości RAM =  dual-channel




Gotowy efekt:




W poprzednim temacie rok temu:

https://flesztech.blogspot.com/2017/11/przebudowujemy-studio-paczaj-tv-czyli.html

pokazywałem jak podkręcałem procesor do 5 GHz - na tym podkręceniu komputer działa ponad rok i jest bardzo dobrze, temperatura procesora max ledwo przekracza 60 stopni (przy graniu ponad godzinę w GTA V), teraz nadszedł czas na podkręcenie pamięci RAM (opóźnienia, napięcie, MHz) good ram play dają się bardzo fajnie podkręcać 😎









Index wydajności w windows 7 jak dla mnie jest bardzo przyzwoity (poprzedni 5,9). 






Co do systemu operacyjnego, powróciłem na dobry i sprawdzony windows 7 i na nim chyba pozostanę, czuję się tu o wiele lepiej (sprawniej działa ten komputer, stery i wydajność) niż na coraz bardziej "popsutym" przez Microsoft windowsie 10 




Cała konserwacja przeszła bez przeszkód a komputer teraz jest jeszcze lepszy i wydajniejszy, jak dla mnie przynajmniej na kilka kolejnych lat w obecnej konfiguracji.

😊







Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy