niedziela, 25 sierpnia 2019

Nośniki analogowe a cyfrowe, jak to było kiedyś a jak dzisiaj?

Takie moje porównanie wielkości nośników kiedyś i dzisiaj a przy okazji innowacyjny nośnik produkowany w Chinach 😅 Co do kaset VHS, nie da się tego porównać do cyfrowych danych, bo ja osobiście zmieściłem wszystkie moje kilkaset kaset VHS oraz ponad 200 magnetofonowych na 1 dysk tera - wszystkie nagrania zostały odpowiednio skompresowane 😄 dziś można je trzymać na mikroskopijnych kartach microSD 😊





Dyskusja z naszej grupy facebookowej:



******* Ja to nigdy nie wiedziałem jaką pojemność ma np kaseta :p i jakoś mnie to nie interesie skoro nie dam na nią to co bym chciał
1
  • Elektrodynka nie da się tego porównać bo to zapis analogowy 🤔 a przecież cyfrowo można skompresować dźwięk i obraz, tak więc pojemność analogowych nośników liczyło się w czasie, np, kaseta magnetofonowa 60 minutowa albo kaseta VHS 240 czyli 4 godzinna 😅 przeliczyć na pojemność to można było dopiero wtedy jak się zgrało te nagrania na postać cyfrową do komputera i pojemność mogła być dowolna, w zależności od zastosowania kodeka i bitrate🙂 to samo było z telewizją analogową naziemną czy na satelicie, kiedyś 1 kanał analogowy zajmował cały 1 kanał, dziś 1 kanał to nawet 8 do 12 kanałów cyfrowych 😳 na satelicie kiedyś było jeszcze inaczej, transpondery były inne i o wiele mniej wchodziło kanałów analogowych niż teraz cyfrowych których na satce może być nawet ponad 1000 albo 2000 😳 wszystko zależy od kompresji, co do moich nagrań które zgrywałem na postać cyfrową to ja np stosowałem najlepsze ówczesne kompresje do zgrywania z VHS czyli VP8, MPEG4, AAC dlatego weszły mi wszystkie kasety VHS i magnetofonowe na 1 mały dysk USB 1 tera 😄

  • ***********  Czyli kupując kasetę mogę mieć 8GB a mogę mieć 30MB :P
    • Lubię to!
    • Odpowiedz
    • Wiadomość
  • Elektrodynka 😄 nie, nie da się jej porównać w żaden sposób, bo cyfrowych danych nie nagrasz na kasetę VHS, może tylko zgrać nagrania i wtedy od ciebie zależy i od jakości kompresji nagrań ile będą zajmowały na dysku, ja robiłem tak że 1 kaseta 4 godzinna na dysku mogła zajmować nawet niecały 1 giga 🤓 czyli jakieś 200 mega na godzinę 😄 ciekawostką jest że na kasety magnetofonowe można nagrywać dane cyfrowe, przykładem jest tu komputer commodore i gierki na kasetach 😄 jak ktoś chce się w to bawić to polecam specjalny program do nagrywania danych cyfrowych ma kasety Audiotap - WAV-PRG 
    ale ostrzegam że prędkość zapisu jest tragiczna 😂 można też bawić się w zapis cyfrowych zdjęć na kasety magnetofonowe, od tego jest program kodujący MMSSTV 🤓ja to bawiłem się w nagrywanie cyfrowych danych na ścieżkę audio magnetowidu 😊 i też to wychodziło, fajny eksperyment jak potem to dekodujesz i z z kasety VHS j ze ścieżki dźwiękowej albo magnetofonowej odczytujesz jakąś fotkę 😄

  • ******** Kiedyś to było
    1
    • Elektrodynka akurat do kaset VHS czy magnetofonowych bym nie powrócił już 🤔 może do kaset szpulowych albo zapisu audio na kasety VHS ścieżki stereo zapisywane przez głowicę bębnową a nie zwykłą - to była super jakość dźwięku ale tradycyjne wąskie kasety to raczej nie 😏 miałem całe półki tym zawalone kiedyś a dziś wszystko mam na dysku który chowam do kieszeni i jadę gdzie chcę z tym wszystkim co mam, np archiwa rodzinne z kaset VHS 😄
      1

    • **********  Elektrodynka kiedyś pc były jak cały pokój teraz schowasz PC w małym pendrive i można przenosić i podłączać do dowolnego tv
      1
    • Elektrodynka  no i akurat z teraźniejszości wolę nośniki danych oraz komputery typu tablet lark 😊 dziś mam malutki portfelik gdzie mogę chować karty microSD a taka 1 karta microSD o pojemności 128 giga może pomieścić nawet z 128 kaset VHS 😂 gdyby mi ktoś kiedyś powiedział że będą takie nośniki to bym nigdy nie uwierzył i dlatego cieszę się że żyłem w tamtych czasach i dożyłem do obecnych bo to niesamowity skok, normalnie jak w filmie "powrót do przyszłości" 🤓

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy