Najprościej by było zastosować 2 oddzielne dynama i podłączyć je równolegle ale niestety to nie jest takie łatwe, dlaczego? Bo wytwarzają prąd zmienny i niestety bezpośrednie równoległe połączenie jest niemożliwe.
Dobry rower to dobry system oświetlenia wraz z pojemnym akumulatorem ale czasem zapotrzebowanie na energię jest naprawdę wysokie, zwłaszcza w moim przypadku centralki rowerowej:
https://flesztech.blogspot.com/2020/09/centralka-rowerowa-zdalnie-sterowana.html
https://flesztech.blogspot.com/2020/12/konwersja-roweru-silnik-spalinowy.html
Tutaj potrzeba prądu ładowania o natężeniu aż 1 amper. Niestety silnik rowerowy a raczej prądnica nie daje takiego prądu (jakieś 2,5 wata czyli nawet mniej niż dynamo 3 waty) Dlatego trzeba tutaj zastosować 2 dynama a ze względu na napęd spalinowy w rowerze, opory toczenia nie będą miały większego znaczenia gdyż to silnik obraca kołem dlatego dwa dynama na kole spokojnie zostaną napędzane przez silnik, łącznie będziemy mieli 6 volt o mocy 6 wat czyli w przeliczeniu, będziemy posiadali ładowanie:
5 volt 1 amper - w zupełności starczy do ciągłego zasilania (LEDowe oświetlenie roweru) oraz ładowania centralki rowerowej.
Jednak tak jak wspomniałem wcześniej, równoległe połączenie obydwu prądnic nie wchodzi w grę, takie połączenie da prąd zmienny niezsynchronizowany będzie to coś w rodzaju zwariowanej sinusoidy.
Dlatego aby uzyskać prąd jednocześnie z obydwu dynam, trzeba prąd przez nie wytwarzany najpierw wyprostować, czyli zastosować mostki lub diody prostownicze, ja zastosowałem 2 oddzielne mostki.
Taki prąd stały z obydwu dynam możemy już śmiało zsumować i wychodzi nam idealne 1 amper natężenia
Prawda że teraz mamy naprawdę porządne ładowanie w rowerze? Polecam takie rozwiązanie, gdyż nie uzyskamy tak wysokiego natężenia z jakiegokolwiek innego dynama.
Prosty schemat budowy
testowa instalacja 2 dynam rowerowych
pracujących równolegle:
Napięcie: 6 volt
Moc: 6 wat
Natężenie: 1 amper